Balayı Günlüğü: Tayland...

Bugün yarın derken ancak yazabiliyorum. Balayı için Tayland tercihimiz eşimin isteğiyle oldu. Benim pek uzakdoğu hevesim yoktu ama şimdi iyi ki gitmişiz diyorum. Çok eğlendim çok etkilendim, kesinlikle doğru bir tercih olmuş :) Efendim, ilk gün 12 saatlik yolculuktan sonra yorgun ama mutlu bir şekilde Bangkok a indik ordan uçakla 1,5 saatte Phuket e gittik. İniş sırasında gördüğüm manzara anlatılmaz, survivor adası gibi bir ada yemyeşil, deniz turkuaz, uykum hemen açıldı...Phuket büyük bir ada. Biz adanın Patong Beach denen yerinde Duangjitt Hotel de kaldık. Otel beklentimin çok üzerinde idi. Oda güzeldi zaten ama odanın manzarası...uyandığımızda ilk gördüğümüz şey uzun palmiyeler, devasa yapraklı bitkiler ve kocaman havuzlar, ama öyle insan kalabalığı itiş kakış değil, spa havuzu gibi, temiz, sessiz ve yeşillikler içinde. Fotoğraf makinası çalındığından fotoların bazısı telefondan bazısı netten alınma, ama buna da şükür. Otelin bahçesi:

O sessiz, sakin, temiz havuzlar...

Tabi Phuket te mutlaka görülmesi gereken yer adalar: Phi Phi Island, Monkey Island, Kahi Island, Maya Bay (Leonardo Di Caprio nun Beach filmini çektiği ada), James Bond un film çevirdiği ada,  buralar cennet, heaven is a place on earth yani :) Biz VIP tur diye sattıkları bir tur satın aldık iki kişi 2400 baht yanılmıyorsam. Seni gelip otelden alıyorlar, marinaya götürüyorlar, sonra sürat teknesiyle adaları gezdiriyorlar. Bembeyaz kumlar, açık mavi deniz, yemyeşil ağaçlar...Bütün bunların yanında en unutamadığımız anlar ise şnorkelle girip okyanus balıklarıyla yüzdüğümüz anlar derim. İkimiz elele bir o yana çekiştiriyoruz birbirimizi bir bu yana nasıl mutluyuz anlatamam...Sadece belgeselerde gördüğümüz balıklar, sarı lacivert çizgilisi, kırmızısı, moru, siyah-beyazlısı , sonra mercanlar, adınız bilmediğimiz tuhaf yaratıklar da gördük. Bir de nemo ları gördüm ki çıldırdım orda sevinçten :) Bir çift nemo yosunlara dalıp dalıp çıkıyordu :)
Oranın fotoları yok tabi malum kapkaç olayından dolayı, ama sualtında çekilmiş videomuz var allahtan onu satın almışız :) Neyse biz çekmesek bile gittiğimiz yer şöyle:

yani dünyanın bir ucu ama şimdi hadi deseler koşar giderim :) Bizim muz yiyen balıklar ve tabii ki meşhur nemolar da burda, keşke ben de fotoğraf çekebilseydim:

Bunların dışında Phuket, motorların cirit attığı, trafiğin tersten aktığı, gece eğlencenin doruğa çıktığı, yemyeşil, okyanusta bir ada. Otel çok rahattı, gün içinde gezmekten yorulunca havuza gidip biraz dinlenip sonra tekrar dışarı çıkıyorduk. Yemekler tam benlik deniz ürünü gani gani :) Sushi Box diye bir yere gittik süperdi, bir de 1 saat 15 dakikalığına girip açık büfe yediğin ve önümüzde rayların üzerinde yemek tabaklarının aktığı bir restorana gittik, Orası da çok değişik bir yerdi. Tabaklar rayların üstünde tüm restoranı geziyor istediğini alıyorsun bittikçe takviye yapıyorlar filan. Benim için yemek cennetiydi diyebilirim. Burada 4 gün geçirdikten,  motorla gezerken makinamızı çaldırdıktan sonra Bangkok a gidiş zamanı geldi...Aklımda kalan nerdeyse elime değecek kadar yakın rengarenk balıklar, bembeyaz kumsal, bol bol tropik meyve, balık...Buraya istemeye istemeye veda ederken Bangkok u bu kadar seveceğimi bilmiyordum :)

6 yorum:

1. ooof ooof fotolar çok güzel...

Yanıtlar
    1. Merhaba şirine, fotolar ne ki orda olmak çok güzeldi yine gidebilir miyim acaba :))

Sil
  2. bizde düşünüyoruzz bana ulaşırmısınız bilgi almak istiyorumm. (mehmetkucuksungur@hotmail.com)

YanıtlaSil
  3. Ebru Hanım, balayı için herkes yurtdışına gitmeyin herkes çok yorulursunuz diyorlar. Sizde öyle birşey oldumu? Konuştuğumuz acentada evet yorulursunuz ama buna değecektir diyor. http://www.entas.com.tr/tur-412-phuket-de-balayi-turu burda pek bir bilgi yazmamışlar sayenizde daha detaylı bilgi sahibi oldum.Teşekkürler.

Yanıtlar
    1. Deniz merhaba :) Öncelikle şunu söylemem lazım biz eşimle seyahat delisi iki insanız. Phuket bunun iki katı mesafede olsa yine gözümüzü kırpmaz giderdik. Size de önerim sakın yorgunluk olur diye vazgeçmeyin. Hayatınızın en özel anlarında, dünyanın taa bir ucunda egzotik bir yerde balayını geçirmekten daha güzel ne olabilir :) Acentanız doğru söylemiş, gidin, benim notlarımı da okuyun, tadını çıkarın derim ben. Bu arada biz tekrar gitme planları yapmaya başladık bile :) Şimdiden mutluluklar dilerim, bir sorunuz olursa çekinmeyin lütfen :)

Sil
  4. merhaba phuket hakkında bazı yorumlar aldım travestililerin olması ve asya lı kızların yollar da devamlı kart vermeleri gibi şeyler bu tür sorunlarla karşılaştınız mı ?

YanıtlaSil

Yorumlarınızı benimle paylaşmak ister misiniz?