Amerika Macerası İlk Durak: Tampa

Herkese merhaba, uzun zamandır planladığımız Amerika seyahatini yaptık döndük. Seyahat yazılarıma yeni bir ülke daha ekleniyor Allaha şükür. Gideceklere ilk tavsiyem erkenden vize ve uçak bileti işini halletmeleri. Ne kadar erken olursa o kadar uygun fiyata bilet bulursunuz. Vize konusunda Amerikan elçiliği bir dolu evrak vs istiyor ve diğer ülkelerden daha çok uğraştırıyor. Ama sonuçta verince de 10 yıllık veriyor, her gidişte de 6 ay kalabiliyorsunuz. Bundan sonrasında ise bizim gibi ferdi gidecekler bol araştırma ve çok iyi bir program yapmalı yoksa zor.
Amerika Avrupa dan çok farklı, evler, arabalar, yollar, insanlar...Ne yaptık, nerde kaldık, nasıl oldu sizlerle de paylaşmak istiyorum. Çünkü biz internetten çok araştırdık, okuduk, not aldık. Bloglardan, forumlardan okuduklarımız çok yardımcı oldu. Gerçi bazı şeyler de yanıltıcı oldu ama olur o kadar :) Mesela alışveriş kısmı. Aman efendim alışveriş cennetiymiş, yeme içme çok ucuzmuş filan...Öyle birşey yok artık çünkü dolar olmuş 2 küsür lira :) Ayrıca her marka değil sadece bazıları uygun fiyatlı. Tabi bu ve bundan sonra yazacaklarım benim düşüncelerim artı herkesin bütçesi farklıdır :)

TAMPA (FLORİDA)

İlk gün İstanbul dan New York uçağına akşam 18.00 de bindik Amerika saatine göre gece 23.00 de indik. Pasaport kontrol de uzun bir kuyruk var yaklaşık bir saat ayakta onu bekledik. Sonra damgayı yedik içeri girdik :) New York JFK Havaalanı çok büyük bir yer sekiz adet terminalden oluşuyor. Ordan da sabah Tampa'ya gideceğiz. Tampa Florida da bir sahil kenti ve eşimin arkadaşı orda yaşıyor, biz ona misafir olduk. Misafir olduk demek yanlış olur, çünkü adamcağız evde değildi, evini ve arabasını bize bırakmış kendisinin Türkiye'de işi varmış buraya gelmiş. Bunu da kimse kimseye yapmaz, sağolsun. Sonradan bir günlüğüne bize katılabildi. Neyse alana indik sabah uçak saatine kadar alanda oyalandık ama klimalar sonuna kadar açılmış ve donduruyordu. Bir de uçağınız hangi terminalden kalkacaksa sadece orda beklemenize izin veriyorlar. Sabahı zor ettik Tampa uçağına bindik, üç saat sonra oradaydık. İnişten önce Tampa manzarası:

Hava birden 20 dereceye yakın arttı. Eşimin arkadaşı Cüneyt arabasını alanın park yerine bırakmış arabayı aldık yola çıktık. Araba dersem hafif kalacak adamın arabası Corvette :) Navigasyonla biraz uğraştıktan ve birilerinden yol tarifi aldıktan sonra Tampa daki eve ulaştık.

Buraya da ev demek az gelir, Yapay cennet burası, Tampa Palms diye bir yer, muhteşem bir siteydi müstakil evlerden oluşuyor ve göller, yemyeşil ağaçlar, golf kulübü, kaldırımlarda bile çimler, sincaplar, tam yaşanacak bir yer.

Eve valizleri bıraktık etrafı keşfe çıktık. Eğer ki vaktiniz ve planınız uyarsa Tampa mutlaka görülmesi bir yer biz tanıdık olmasaydı burayı görmeyecektik, yazık olurmuş. İlk gün yorgunluktan ve etrafı bilmediğimiz için ilk bulduğumuz yerde yemek yedik. Açık büfe uzakdoğu yemekleri, gayet iyiydi.

İkinci gün Cüneyt in tavsiyesiyle Clear Water'a doğru yola çıktık. Burası Tampa da bir sahil. Yolda gördüğümüz arabalar bizdekini aratmıyor, eee burası Amerika.

Giderken yeşillikler içinde güzel evler gördük. Cadılar bayramı için birşeyler asmışlar, hazırlık yapmışlardı,

Hayatımda gördüğüm en ince en beyaz kum Clear Water'ın ki sanırım. Kum değil sanki tuz dökülmüştü sahile. Plajı ise Florida nın en güzel ve en temiz plajı seçilmiş. Denize girmedik ama kumsal nefisti ordan ayrılmak istemedim. Dönüp dönüp kumlara oturdum, hala aklımdan çıkmıyor...

Bizim gittiğimiz gün tebeşirle resim yapanlar vardı sokakta. Yerlerde muhteşem resimler vardı inanamadık bunları tebeşirle yaptıklarına:

Deniz kenarında ne yenir deniz ürünü yenir tabi. Billy Crabby diye bir yer bulduk. Çok kalabalıktı ama o kalabalığa rağmen servis hızlıydı ve yemek lezzetliydi. Büyük porsiyon olarak tek değerlendirebileceğim yemek bu oldu.

Bundan sonraki durak Orlando...

21 yorum:

1. tek kelimeyle harika görünüyor, aslında öyle :)
    ağzınıza sağlık o kadar güzel anlatmışsınız ki sanki bende oradaymışım gibi hissettim.
    umarım bir gün bize de nasip olur bu güzellikleri görmek.
    sevgiler...

Yanıtlar
    1. İnşallah Bernacım, beğenmene çok sevindim, bende sevgilerimi gönderiyorum :)

2. Merhaba,
    Sevgili Banu'dan geldim,gezinizi zevkle izliyorum,hoşça kalın.

YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir yazı olmuş. Bizim bir sonraki tatil planımız arasında yer alıyor. Bizde Los Angeles, Las Vegas ve San Francisco' yu gezmiştik. Hepsi birbirinden güzel ve Avrupa'ya göre çok farklı. Devamını merakla bekliyorum. Sevgiler.

Yanıtlar
    1. Oraları da görmek isterim, umarım en kısa zamanda çıkarsınız planladığınız seyahate :)
      sevgiler...

Sil
  4. Gittiniz geldiniz demek:) Hoşgeldiniz.
    Tampa anılarım canlandı fotoğraflarınıza bakınca. Alışveriş konusunda beni doğrulayan birini okuyunca mutlu oldum. Kimseyi inandıramıyorum Amerika'da alışverişin çok ucuz olmadığına. Yani vardır tabi güzel indirimler ama ona fazlasıyla vakit ayırıp bulmak gerek.
    Vize alırken evraklarınızı incelediler mi? Çok evrak istiyorlar gerçekten ama biz götürdüğümüz gibi geri getirdiler evrakları. Hiç birine bakmadılar.

Yanıtlar
    1. Teşekkürler hoşbulduk :) Siz de Tampa ya gittiniz demek benim kadar sevdiniz mi peki? Alışveriş meselesi evet ya millet abartmış anladım. Ne öyle kapışılacak bir şey var burda olmayan, ne de öyle fiyatlar. Black friday e denk geleceksin filan onuda orda yaşayan zor yapıyor :) Vize evrakları için bir tomar şey hazırladık benimkine de hiç bakmadılar, eşimin zaten vizesi vardı. ama epey bişey sordular. Ne diye o evraklarla uğraştırdılar bilmiyorum?

Sil
    2. Tampa yazım sayesinde tanışmıştık:) Araştırma yaparken rastlamışsınız bloguma.
      Şimdi Orlando yazınızı bekliyorum merakla.

3. Ahh çok afedersin :) Yorumu yazdım yazar yazmaz hatırladım...Tabiiki ilke okuduğum yazılardan biridir seninki :) Çok güzeldi Tampa orda yaşamak isterdim doğrusu.

5. oh güzelliğe bak içim açıldı vallahi..sevgiler cnm

6. hoş geldin Ebru, çok güzel, gitmiş kadar oldum teşekkürler paylaşımın için

7. Merhaba , hoş geldin.. ne güzel gezmişsin , yazın çok hoş sahilin güzel kokusu bana kadar gelmiş oldu... sevgiler

Yanıtlar
    1. Hoşbulduuukkk :)) Ohhh mis gibi havası vardı şimdi hepimiz orda olsak :)

Sil
  8. ebru hoşgeldin benzaten takip ediyordum seni instagramdan bizde balayında eşimle kısa bir amerika tatili yapmıştık havayolunda çalıştığım için biz vize ıvır zıvırlarla uğraşmadık tabii özledim walla seni :))

Yanıtlar
    1. Yasemin hoşbulduk canım :) Ben de özledim blogumu da sizleride. Amerikaya uzun da gidersin inşallah çok keyifli oldu. İki hafta kaldık ama yine de dönerken üzüldük. sen neresine gittin?

Sil
  9. Hoş gelmişsiniz yaşadığınız deneyimleri ve yorumlarınızı merak ediyorum. Manzaralar harikaymış daha fazla fotoğraf bekliyoruz:)

YanıtlaSil
  10. Nasıl güzel bir yer. Amerika hayal benim için. Tanıdık var ama görüşmüyoruz. Avrupaya daha bismillah diyemedik. İnşallah bana da nasip olur. İmreniyorum tüm gezenlere. Benim eş sıkıntılı. Gezmeyi sevmeyen biri.

Yanıtlar
    1. Bende çok beğendim ve benim hayalim de Tampa da yaşamak sanırım :) Bak gidip görünce de böyle bir sıkıntı oluyor, bi daha buraları istemiyor insan. Belki görmemek daha iyi :) Hayırlısı olsun hayalinde olanlar hayırlısı ise gerçek olsun canım :)

Sil

Yorumlarınızı benimle paylaşmak ister misiniz?