Hollanda Seyahati Son Bölüm: Utrecht

Hollanda seyahat yazılarımın ilki olan Amsterdam yazımı burada, Volendam yazımı ise burada bulabilirsiniz. Gelelim son bölüme...

Amsterdam seyahatimiz sırasında eşimin Rotterdam da yaşayan eski bir okul arkadaşı bize Utrecht şehrini mutlaka görün diye yazmıştı. Önce gider miyiz filan düşündük. Sonra atladık gittik. Utrecht Hollanda nın 4. büyük şehri ve çok sayıda üniversiteye sahip. Şehrin büyük çoğunluğu öğrenci ve dolayısıyla nüfus genç. Amsterdam gibi turist akınına uğramadığı için de daha nezih.

Buraya Amsterdam dan trenle gidiliyor ve yol yarım saat sürüyor. Tren sessiz tren ve iki katlı. Köpekle trene binmek serbest. Yanımıza köpekli bir kadın oturunca Öykü'ye dünyaları vermişiz gibi mutlu oldu. Yol boyu köpekle oynadı durdu. Lakin sahibi köpeği zaptetti, hayvan akıllı uslu oturdu da, biz Öykütoşu zaptedemedik, ayakta tamamladı yolculuğun çoğunu :)

Şehre girince yapıların ve bahçelerin güzelliği ilk dikkatimizi çeken şey oldu. Yine o "film setinde dolaşıyormuş" hissi sardı beni :)

Dom meydanındaki Dom Kilisesi ve Dom Kulesi ilk gözümüze çarpan yer oldu. Muazzam güzellikte ve yüksek bir yapı.

Pandhof bahçesi ise harika tasarımı ile kesinlikle görülmeye değer.

Sonra başladık caddeleri arşınlamaya...

Harika binalar vardı. Hem çok eski, çok özel ama çok bakımlı...

Amsterdam da olduğu gibi burada da kanallar var. Bence çok da aratmıyor Amsterdam'ı. Şehrin yeşilliğini ise anlatamam!.. Bazı fotoğrafları çekerken üstümüzde zümrüt rengi bir ışık var gibi hissediyordum. o kadar yeşil yani...Kanalların sağında solunda kafeler ve restoranlar var. Günün her saati dolu sanırım buralar. Gece çok güzel oluyormuş ancak biz tekrar Amsterdam'a döneceğimiz için akşama kadar gezdiğimizle kaldık. Gelirken bu kadar kalacağımız da bilmiyorduk, bu kadar beğeneceğimizi de...

Çok orjinal şeyler satan mağazalar vardı. Fiyatlar ise Amsterdam dan daha uygundu. Ancak taşıma sıkıntısı yüzünden pek birşey alamadık. Bazılarında aklım kalmadı desem yalan olur.

Acıkınca aşağıdaki büfeden ton balıklı sandviç yedik. Ekmeğini de kendileri yapıyorlarmış. O kadar lezzetliydi ki nerdeyse birer tane daha yiyebilirdik o koca sandviçten.

Sonuç olarak Hollanda Amsterdam dan ibaret değil. Tıpkı Amsterdam'ın Red Light'dan ibaret olmadığı gibi :) Buralara gelirken eğer ki vakit bulursanız Volandam ve Utrecht'i mutlaka seyahatinize ekleyin. Pişman olmayacaksınız :) Tek pişmanlığınız bir gece kalamamak olur bizim gibi :)

Nasıl, Utrecht'i siz de beğendiniz mi? Bir gün giderseniz beni ve yazımı hatırlayın :)
Böylelikle Hollanda seyahat yazılarının da sonuna geldik. Sırada yeni yerler var. Bol seyahatli günler dilerim :)

13 yorum:

1. Amin. Eşinin de gezmeyi seviyor olmasi Büyük şans. Benimki ev kuşu. Çok güzel yerler. Bayıldım.

Yanıtlar
    1. Eşim de gezmeyi seviyor değil, evdeki gezgin eşim zaten :) Ben onun yancısıyım, ama bende artık gezgin oldum, çok şükür :) Ama evi de çok özlüyoruz, gelince ohh evimiz diyoruz böyle de bişey var Nilgüncüm :)

Sil
  2. Beğenmek ne demek bayıldım :) Teşekkürler.

Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, en kısa zamanda gidip görmeni ve yazılarını paylaşmanı bekliyorum :)

Sil
  3. Çok güzel yerler gezmişsiniz Ebru'cum, fotolara ayrı bayıldım da, ilk paragraftaki "lakin sahibi köpeği zaptetti de biz Öykütoş'u zaptedemek" cümlşesine koptum :))))) ay ne tanıdık!!! Niye bizim bebeler böyle yaaa :))))

Yanıtlar
    1. Valla Türk bebesi apaçi biraz başka da bir açıklaması yok :) Kanımızda var, nasıl yetiştirirsen yetiştir, istersen en idealist sen ol yokkk, bizim bebeler böyle :))

Sil
  4. What a wonderful place! The architecture is just stunning. Lovely photos :)

fashionabejita.blogspot.com

Yanıtlar
    1. Thank you so much dear, really it was so nice:)

5. Çok güzel yerler!
    İnşallah bir gün bizlerde gidebiliriz. Henüz imkansız gibi ama neyse....

Yanıtlar
    1. Neden imkansız olsun, öyle demeyin. Herşey en uygun zamanda ve zeminde gerçekleşir :)

Sil
  6. Sanki ben en çok burayı sevdim Ebru :) Yazıların son bölümü olmasına da üzüldüm :(

Yanıtlar
    1. Bende burayı çok sevdim ve iyi ki gitmişiz. Hollanda bitti ama başka yerler olacak yakında inşallah Serracımmm :)

Sil
  7. bi an senle beraber gezdim sanki oraları çok güzel gerçekten :)

YanıtlaSil

Yorumlarınızı benimle paylaşmak ister misiniz?