Museum Hotel: "UNIQUE"

Kapadokya gezisi bu seneki seyahat planımızda vardı. Yıllar önce gidip gezdiğim ve keşfetmeye doyamadığım bu nefis şehri bir de ailece gezmek istedik. Seyahat blogu olmak sürekli gezmeyi gerektiriyor malum. Aylar önce web sayfasındaki fotoğraflarından görüp hayran olduğumuz Museum Hotel' i çok merak ediyorduk... Tabi hemen gidilecekler listemize ekledik ve çok şükür fazla beklemeye gerek kalmadan bu benzersiz otelle tanıştık.

Museum Hotel' de geçirdiğimiz günler için "konaklama" demek çok büyük haksızlık olur. Zira yurt içi, yurt dışı pek çok otel görmemize rağmen Museum Hotel'de kelimenin tam anlamıyla "eşsiz bir deneyim" yaşadık. Çok başka, çok tarz, çok butik ve kesinlikle çok otantik... Museum Hotel adı üzerinde bir "müze otel" ve devlete kayıtlı yüzlerce yıllık pek çok antika, otelin odalarında ve genel alanlarda sergileniyor. Kapısından girdiğimiz anda gördüğümüz avize 300 yıllık mesela...

Ve ilk andan itibaren hangi yana bakacağımızı, neyin fotoğrafını çekeceğimizi şaşırdık diyebilirim. Butik otel sıfatını tam anlamıyla hak eden Museum Hotel 30 odalı, her bir odası farklı dizayn edilmiş ve hepsinin ayrı bir hikayesi var. Biz Taşköşk' de kaldık. Bu daire, girişte bir oturma odası, yatak odası, giyinme kısmı, masaj odası ve banyodan oluşuyor. İlk dikkatimizi çeken nefis Kapadokya manzarası oldu. Ertesi sabah erkenden kalkıp rengarenk balonlarla dolu vadi manzarasını izledik, inanılmazdı...

Otelin odalarından ve manzarasından sonra en çarpıcı kısmı ise sanırım havuzu. Doğal taşlarla döşenmiş turkuaz renkli bu havuz 30 derece ısıtmalı ve dışarda hava serin olsa bile havuza girmek mümkün. Yüzerken yine büyülü Kapadokya manzarası...

Gelelim kaldığımız odaya, yani daireye, daha doğrusu Taşköşk' e... Odaya ilk girdiğimiz anda pek çok antikayla dekore edilmiş olduğunu gördük ve incelemeye başladık. Taş kemerli yatak odası kısmı, sedirler, beyaz işli kaneviçeli örtüler, asırlık siniler bakraçlar, saten yorganlı yatak ilk dikkatimizi çekenler oldu....

Her bir detay öyle titizlikle düşünülmüştü ki, değil bir otel odası gördüğüm çoğu evde bile böyle sıcak bir dekorasyon yoktu.

Odanın ikinci kısmı olan masaj odası ise mumluklar ve etnik süslemelerle bezenmiş çok rahatlatıcı bir ortam yaratılmıştı. Banyoya gelince jakuzi ve Kapadokya manzarası bizi karşıladı. Bu keyfi elbette ki kaçırmadık :) Diğer odaları buradan görebilirsiniz.

Museum Hotel'de daha önce hiç görmediğim bir şey daha gördüm; şarap akan musluk :) Odalardan birinde şarap akan musluktan şarap denedim. Bu da değişik bir tecrübe oldu. Otelin kendi üretimi kırmızı ve beyaz şarapları çok kaliteli ve benim gibi ekşi şarap sevmeyenlerin damak tadına çok uygun.

Genel alanlarda ise yine her bir köşede bir antika veya şık bir detay bizi bekliyordu. Bol bol fotoğraf çektik ancak kesinlikle ortamın güzelliğini gösterebilmek için yeterli değil, emin olabilirsiniz.

Bahçede tavus kuşları, güvercinler ve Öykütoş' un sevgilisi olan bu kaplumbağa ailesi de bize arkadaş oldular kaldığımız süre boyunca. Özellikle sağdaki bebek kaplumbağa elinden düşmedi. Hala açıp açıp kaplumbağaların videolarını izliyor telefondan :)

Açık büfe kahvaltıda kullanılan ürünlerin hepsi yerinden özel getiriliyor. Mesela pastırma Kayseri' den geliyor, sucuk özel imalat... Otelin kendine ait arazisi ve ve orada da organik tarım yapıyorlar.

Akşam yemeği için de otelin restaurantı olan Lil'a Restaurant'ı tercih ettik. Ortam çok loş ve romantikti. Uzun bir aradan sonra mum ışığında yemek güzeldi. Neyse ki Öykü' de uslu durarak bu romantik ortama eşlik etti, çok hoş bir akşam yemeği oldu.

Kapadokya eşi benzeri olmayan bir coğrafya, hala görmeyen varsa lütfen ilk fırsatta gitsin ve kendi ülkemizdeki bu eşsiz güzelliği görsün, gezsin, yaşasın. Museum Hotel ise Kapadokya' nın eşsiz doğasına yakışır eşsiz bir otel. Otel sahiplerinin vizyonuna hayran kalmamak mümkün değil. Buradan tekrar kendilerini tebrik etmek istiyorum böylesi bir yatırımı yaptıkları için. Bu otelin ödülleri ise saymakla bitmiyor. Ancak en önemlisi sanırım Türkiye' nin tek Relais&Chateaux oteli olması. Relais&Chateaux nedir derseniz, otellerin hizmet ve kalite seviyesini belirleyen bir oluşum. Böylesi önemli bir kuruluşun Türkiye' de sadece Museum Hotel' i seçmiş olması sanırım buranın neden bu kadar özel olduğunu anlatmaya yardım eder. Bu başarıda personelin oldukça nazik ve güler yüzlü olmasının da payı büyük bence...

Son söz olarak; biz çok sevdik, çok rahat ettik, bu "özel" otelde kendimizi çok "özel" hissettik, ayrılmak istemedik sizlere de tavsiye ederim.