Stockholm Seyahati Son Bölüm

Geldik bir seyahat yazısının daha son bölümüne. Sonuç bölümünü yazana kadar epey bir vakit geçti farkındayım ama seyahat yazısı yazanlar bilir diğer postlardan daha zor hazırlanıyor bu yazılar. Neyse ki seriyi tamamlamış olmanın haklı gururunu yaşıyorum :) Stockholm biz de hoş anılar bıraktı, yazıların ilkini buradan ikincisini ise buradan okuyabilirsiniz.

Ocean Bus:
Sondan bir önceki gün Ocean Bus adı verilen hem karada hem de denizde gidebilen ilginç bir otobüsle şehir turu yaptık. Ben ilk defa böyle bir deneyim yaşıyorum. Daha önce tv de denizde gidebilen arabayı James Bond filminde görmüştüm :) Hem deniz hem karada seyahat eden bu otobüs macerasını kaçırmak istemedik. Toplam 75 dakika süren turun çoğunluğu denizde geçen bu otobüs gezintisinde çok eğlendik. Önce karadan tura başladık. Rehber eşliğinde bu kısım 20 dakika kadar sürdü. Sonra bir otelin yanından iskele gibi bir yerden denize doğru ilerledik. Girerken azıcık heyecan yaptım itiraf ediyorum. Karada giderken bir anda denizde vapura dönüşen Volvo marka bu otobüs bir saate yakın suda gezinti yaptırdı bize. Bu turlarla şehri değişik açılardan görüp daha güzel fotoğraflar çekebiliyorsunuz. Stockholm gerçekten çok güzel bir şehir. Bu tur esnasına bol bol video çektik. Ancak açık camlardan içeri giren rüzgar biraz üşüttü. Sonuç olarak girdiğimiz yerden tekrar karaya çıktık ve başlangıç noktasına döndük. Hem otobüs hem de tekne olan bu ilginç taşıtla gezme deneyimini mutlaka yaşayın, çok hoş bir tecrübe oluyor. iki kişi 500 SEC yani 150 tl.

Yok ben sadece karada gezeyim derseniz arkamda gördüğünüz hop on hop off denen üstü açık otobüslerle de şehir turu yapabilirsiniz.

Burada Parklar şahane. Adım başı insanların dinlenebileceği bir yeşil alan var. Ve bu en çok çocukların işine yarıyor :) Öykü de yeşilliğin parkların tadını çıkardı pusette olmadığı süre zarfında.

Günlerdir herkesin elinde gördüğümüz ancak bir türlü fırsat bulup yiyemediğimiz beyaz ve iştah açıcı dondurmayla karşılaşınca hemen denemek istedik. Yediğim en leziz dondurmalardan biri olabilir. Öyle yumuşak değil hafif sert, az şekerli ve nefis süt tadıyla harika bir dondurma. Ne yazık ki son gün keşfettik :) Siz öyle yapmayın gider gitmez yiyin. Tabi mevsim yazsa :) Dondurmanın fiyatı 30 SEC yani 9 tl. Mado dan ucuz :)

Benim hastalanmam ve burnumun akması hapşırmam filan derken baktık ilaç lazım. Yanımıza her zaman birşeyler alırdık bu defa atlamışız. Eczaneden Aspirin alalım dedik. Bizdeki aspirinin iki katı kadar adet olan bir kutuda Aspirin aldık. Ama fiyatı 40 TL. Burada herşey gibi ilaç da son derece pahalı, anlamış olduk.

Yurtdışında bit pazarları meşhurdur mutlaka uğrayın filan derler. Stockholm de de bit pazarı karşımıza çıktı lakin kayda değer hiçbir şey yoktu. Bizim Ayrancı pazarından farkı yok. Bir iki stand baktım ilgimi çekmedi. Hemen çıktık.

Yemekte döner yedik. Son gün olmasından dolayı caddeleri tavaf etmeye devam ettik. Stochkolme doyamadık sanırım. Her gittiğimiz yerden olduğu gibi hatıra magnetlerimizi almayı ihmal etmedik. Otele dönüşte bavulları ertesi sabah için hazır ettik. Bunca zamandır seyahat ediyorum ilk defa gittiğimden daha hafif bir bavulla dönüyorum, bir çöp bile almamışız. Yani Stockholm ün pahalılığını  buradan da anlayabilirsiniz :)

Son gün veda zamanı geldi. Oteldeki ve Stockholm deki son kahvaltımızı yaparken biraz burukluk oldu. Tabi bu buruklukta Öykütoşun koca bir bardak sütü üstüme boca etmesinin de payı yok değil :) Ailece sütü temizledikten sonra kahvaltımıza devam ettik. 07.50 de Flygbussarna otobüsü ile havaalanına yollandık. Saat sekize doğru alana vardık 11 de uçağa bindik. Sonrası İstanbul, bekleme, Ankara uçağı ve gece saat 10 da eve varış. Gördüğünüz gibi seyahat güzel lakin yol kısmı biraz yorucu. Özellikle de bebekle yurtdışı seyahatine gidecekseniz birazcık gözü kara olmanız şart. Çünkü kolay değil.

Çok şükür bu seyahati de sağ salim ve keyifle bitirdik. Stockholm den son notlarım ise şöyle:

- Pahalı mı? Evet, ama orada yaşayanlara değil, turistlere. Hele de bizim gibi Türk parası kazananlar için oldukça pahalı bir şehir.
- Güzelmi? Çookk...Gerçekten görülesi, gezilesi hatta daha ileri gideyim yaşanası bir şehir.
- Caddeleri geniş, trafik yok, keşmekeş yok, parklar yeşil alanlar bol...
- İnsanlar son derece saygılı. Ayrı bir gezegende yaşar gibiler. Buranın insanlarına soğuk diyorlar ama anlamadığım şey; saygılı ve mesafeli olmanın kime ne zararı var?
- Her yerde ücretsiz WIFI var otobüste, parka, metro istasyonunda...
- Hayatımda kaldığım en mikron oda buradaki otelin odasıydı. İddia ediyorum daha küçüğü olamaz. Bu da ayrı bir tecrübe oldu.
- Fiziksel yönden kızlar da erkekler son derece hoş ve bakımlı.
-Biz sevdik Stockholm'ü, hem de çok, bıraksalar yaşarız bile burada :)

Umarım Stockholm yazılarım gidecek olanlara fikir verir yardımcı olur. Bir gün giderseniz bu notlardan biri işinize yarasa o benim için çok büyük mutluluk olur :)
Sevgilerimle...

12 yorum:

1. Yine çok tatlı bir yazı olmuş! Parklara çook özendim her zamanki gibi... ama ilgimi en çok Oceanbus çekti. Ne tatlı şemiş o öyle! Ellerine sağlık Ebru'cum, daha nice seyahatleriniz olsun!

Yanıtlar
    1. Beğendiğine çok sevindim gerçekten :) inşallah dediğin gibi bol seyahatler olur :)

Sil
  2. Sanırım ben de burada yaşamak isterim. Ancak bir de kışın görmek lazım. Hava sıcakken güzel şehir, soğukken nasıl olur acaba :))))

Yanıtlar
    1. Kışı zor geçer buranın yazın bile en yüksel 22/23 derece, ama hayat çok daha rahat olur diye düşünüyorum :)

Sil
  3. yurt dışında en çok imrendiğim şey o geniş büyük parklar ve insanların birbirine olan saygısı ve medeniyet seviyeleri.. türklere toz kondurmamak adına yabancılara ama onlar soğukk diyor herkes bence hiç alakası bile yok..

Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle parklar bahçeler harika, bir nefes almak için oturanlar, çocuklarını oynatanlar, köpek gezdirenler...bizde park deyince iki salıncak bir kaydırak :) Ayrıca ben soğuk insana razıyım saygılı olsun yeter, haklısın yani :)

Sil
  4. Fotoğraflar çok güzel görünüyor Stockholmü de gidileceklerin arasına yazdım. Bol bol gezersin bol bol da yazarsın inşallah çok detaylı yazıyorsun çok yararlı oluyor. Kısa bir süre önce 13 aylık oğlum ve eşimle baştan başa italya seyahati yaptık gözümüz oldukça karaydı :) yorgunluktan helak olduk diyebilirim ama eğlenceliydi. O olmasaydı bir tarafımız kesin eksik kalacaktı.

Yanıtlar
    1. Ay ne güzel yorum inşallah bol gezeyim bol yazıcam söz :) Bebekle baştan başa İtalya haa? harika! Demek bizim gibiler de az değil :) Öykütoşu bırakmayı hiç düşünmedik bile, hatırlamıyor olacak olsa bile bunlar beyninin bir yerinde kalacak bence :) Bebekle devam o zaman :)

Sil
  5. güzel bir gezi notu daha :) sakin şehirleri hep sevmişimdir zaten!

YanıtlaSil
  6. Buraya bayıldım, dilerim ben de bir gün gidebilirim.

7. Harika bir blogunuz var. Bloglar Yarışıyor kampanyası ile siz de blogunuzla kazanmaya aday olun, blogunuzu tanıtın website ziyaretçi trafiğinizi artırıp mansiyon ve promosyon ödüller kazanın. Sponsorlarımızın desteği ile bloglar arası etkinlik yarışmamızı 2016 yılı içerisinde 4.kez düzenliyoruz. Detaylı bilgiyi websitemizden öğrenebilirsiniz.
    İlginiz ve desteğiniz için teşekkürler!

Web : http://www.bloglaryarisiyor.net
    Mail: iletisim@bloglaryarisiyor.net
    Tel : +90212 330 9707

YanıtlaSil
  8. 4-5 kez gittim.Resmen su yolu yaptık.

Yorumlarınızı benimle paylaşmak ister misiniz?